budowa nowego newslettera wordpress
Technikalia

Jak zbudować newsletter na WordPressie, krok po kroku

Newslettery stały się niesamowicie popularne. Z tego powodu wielu właścicieli blogów zaczyna włączać je do swoich stron. Jeśli nie wiesz jak zacząć lub próbowałeś innych metod bez powodzenia, ten artykuł jest dla Ciebie! Uruchomienie pierwszego newslettera na początku może być wyzwaniem. W końcu to coś innego niż blogowanie. A wraz z tą różnicą przychodzi cały zestaw nowych wyzwań i mniej niż idealnych rozwiązań. Ale kiedy już to opanujesz, wprowadzanie nowych treści i utrzymywanie subskrybentów stanie się o wiele łatwiejsze!

Co to jest Newsletter?

Newsletter to rodzaj publikacji online, którą wysyłasz do swoich czytelników. Jest to forma komunikacji, którą możesz wykorzystać, aby pozostać w kontakcie ze swoimi odbiorcami, budować z nimi relacje i zwiększać swoją wiarygodność jako źródło informacji online. W typowym newsletterze piszesz kilka artykułów, które następnie publikujesz w serii. W typowym newsletterze piszesz kilka artykułów, które następnie publikujesz w serii. Dzięki temu Twój newsletter wyróżnia się spośród innych miejsc, w których możesz publikować treści. Jest to również dobry sposób na zawarcie większej ilości informacji w skondensowanym formacie niż w przypadku wpisu na blogu. Możesz publikować newslettery w każdej platformie, która pozwala na stworzenie strony internetowej – WordPress jest tylko jedną z nich. Możesz wtedy skorzystać z rozwiązania opartego na WordPressie, takiego jak CiviWP.

Jak zbudować newsletter w WordPressie

Istnieje kilka kluczowych kroków do uruchomienia udanego newslettera w WordPressie. W tym rozdziale omówimy każdy z nich.

Wybierz motyw dla swojego newslettera

Po pierwsze, będziesz chciał wybrać motyw newslettera dla swojej witryny WordPress. Podjęcie tej decyzji będzie miało wpływ na wiele rzeczy, zarówno na wygląd Twojej strony, jak i na treść, którą będziesz tworzyć. Wybierając motyw newslettera, będziesz chciał pamiętać o kilku rzeczach. Pierwszą z nich jest ogólny temat Twojej strony. Drugą jest ton i klimat Twojego newslettera. Przyjrzyjmy się obu tym obszarom. Możesz pomyśleć o ogólnym temacie Twojej strony jako o osobowości, którą będzie miała. Czy Twoja strona ma być poważna, z klasą, czy zabawna? Czy musi być profesjonalna? Czy musi być nieformalna? Możesz również pomyśleć o nastroju swojej strony przy wyborze motywu newslettera. Możesz wybrać motyw, który ma pewien nastrój lub serię kolorów i obrazów, które reprezentują klimat, który chcesz stworzyć.

Napisz pierwszy szkic swojego newslettera

Kiedy już masz motyw przewodni newslettera, możesz zacząć pisać pierwszy szkic swojego newslettera. Składa się on z artykułów, które chciałbyś zawrzeć w swoim newsletterze. Nie chcesz ich jednak jeszcze publikować – chcesz je zachować jako szkice, abyś mógł upewnić się, że wszystkie elementy są tam zawarte, łącznie ze zdjęciami i przepływem artykułów. Podczas pisania każdego artykułu, rób notatki na temat sekcji każdego artykułu, które chcesz zawrzeć. Możesz użyć edytora tekstu, takiego jak Google Keep, Evernote lub aplikacji notatnikowej, takiej jak Confio, aby zapisać notatki. Możesz również skorzystać z usługi takiej jak Zapier, aby stworzyć przepływ pracy, który ściąga notatki do centralnej lokalizacji. Jeśli masz dużo notatek, możesz rozważyć użycie aplikacji takiej jak Trello.

Opublikuj i zobacz swój nowy newsletter

Kiedy już skończysz pisać wszystkie swoje newslettery, będziesz chciał je opublikować. Można to zrobić poprzez sekcję Pages w obszarze administracyjnym WordPress. Po opublikowaniu biuletynów możesz następnie przejść do sekcji subskrybentów w swojej witrynie WordPress i wyświetlić nowe artykuły. Możesz także kliknąć link “Edytuj” obok każdego biuletynu, aby edytować dowolny tekst, obrazy i inne informacje, które są zawarte w artykułach.

Czekaj na opinie na temat nowo opublikowanego newslettera

Teraz, gdy Twoje newslettery są już opublikowane, możesz zacząć czekać na feedback. To właśnie dzieje się dalej – subskrybenci będą zostawiać komentarze do Twoich nowo opublikowanych artykułów. Ponieważ czytelnicy zostawiają komentarze do Twoich nowo opublikowanych artykułów, możesz wykorzystać tę informację zwrotną do udoskonalenia swoich treści. Możesz również wykorzystać te informacje, aby dostosować ton i nastrój swoich treści i swojej witryny jako całości. Możesz również wykorzystać komentarze do budowania relacji z subskrybentami. Niektórzy właściciele blogów używają newsletterów jako sposobu na budowanie relacji z subskrybentami i budowanie zaufania.

Podsumowanie

Oto jak zbudować newsletter na WordPressie. Teraz czas zobaczyć, jak te kroki odgrywają się w praktyce! Jak zbudować newsletter dowiesz się w kolejnym rozdziale. Ale zanim to zrobimy, dlaczego nie zbudować swojego pierwszego newslettera już teraz? Jeśli wypróbujesz te kroki, przekonasz się, że jest to zarówno łatwiejsze, jak i bardziej satysfakcjonujące, niż mógłbyś sobie wyobrazić. Kiedy już zbudujesz swój pierwszy newsletter, będziesz gotowy do podjęcia kolejnego wyzwania: zbudowania bardziej angażującego newslettera! Teraz, gdy już lepiej rozumiesz, jak zbudować skuteczny newsletter, możesz przenieść swoje wysiłki na wyższy poziom.